Dom ma charakter stacjonarny, dysponuje 65 miejscami, przeznaczony
dla osób dorosłych (kobiet) niepełnosprawnych intelektualnie.
Status prawny lub forma prawna – Powiatowa Samorządowa
Jednostka Organizacyjna
Struktura własnościowa – Własność samorządowa
Domem kieruje Dyrektor – Helena Bebel, tel. 41 3777542
Dyrektor określa zadania dla komórek organizacyjnych Domu, zabezpiecza sprawne funkcjonowanie poszczególnych komórek i nadzoruje bieżące wykonanie należących do nich zadań.
Zastępca Dyrektora ds. admin.-gospodarczych – Janusz Malara, tel. 41 3777531
- kieruje działem gospodarczym i obsługi technicznej, współdziała z dyrektorem, z działem księgowości i kierownikiem zespołu pielęgniarek w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Domu.
Główny Księgowy – Anita Bartos, tel. 41 3777541
- prowadzi całość spraw finansowo-księgowych, zajmuje się sporządzaniem, przyjmowaniem i kontrolą dokumentów zapewniając właściwy przebieg operacji gospodarczych i sporządzaniem sprawozdawczości. Kieruje pracą działu księgowości.
Kierownik zespołu pielęgniarek – Aneta Kaczmarczyk-Bomba, Tel. 41 3777045
- Kierownik zespołu pielęgniarek jest odpowiedzialny za zapewnienie mieszkańcom właściwej opieki i należyte utrzymanie pomieszczeń przez nich zajmowanych. Współdziała z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie pielęgnacji i opieki nad mieszkańcami. Koordynuje działania w zespołach opiekuńczo-terapeutycznych.
Majątek trwały będący w dyspozycji jednostki (wartość inwentarzowa): 6 548 619,69 zł.
Pozostałe środki trwałe w użytkowaniu: 531 067,96 zł.
Przyjmowanie mieszkańców - na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku Zdroju.
Prowadzone rejestry, ewidencje: rejestr pracowników, rejestr mieszkańców, książka raportów pielęgniarskich, rejestr leków odurzających i psychotropowych, historia choroby mieszkańca – pozycje te wyłącza się z jawności na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych.
W sprawie skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w poniedziałki i piątki w godz.12°°-15°°.
Prowadzona jest książka skarg i zażaleń.
W 2006 roku zakończyły się prace przy budowie nowego Domu o powierzchni użytkowej 3.364,4 m2, a od stycznia 2007 roku podopieczni zamieszkali już w budynku o wysokim standardzie. W nowo powstałym pawilonie znajduje się sześć segmentów z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. W każdym segmencie o powierzchni około 165 m2 znajdują się cztery pokoje dwuosobowe, pomieszczenia wspólnego pobytu, dwie łazienki (w tym jedna dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych) i aneks kuchenny. Ponadto w domu znajduje się: świetlica, kaplica, sala terapii zajęciowej, sala rehabilitacyjna, gabinet doraźnej pomocy medycznej, pralnia, kuchnia z zapleczem. Do dyspozycji jest pokój gościnny dla potrzeb rodzin i znajomych odwiedzających naszych mieszkańców. Nasi podopieczni mają możliwość uczestniczenia w turnusach rehabilitacyjnych. Celem tych wyjazdów, oprócz podniesienia sprawności fizycznej, jest integracja ze społeczeństwem. Prowadzimy wielokierunkową terapię zajęciową: zajęcia plastyczne, choreoterapię, małe formy teatralne, muzykoterapie, kuchnie terapeutyczną, zajęcia sportowe. Ważną formą pracy z osobami upośledzonymi i psychicznie chorymi jest działalność artystyczna. Pod okiem instruktora terapii przygotowują spektakle i przedstawienia, które prezentują na regionalnych imprezach kulturalnych, festiwalach, przeglądach twórczości artystycznej.
Zatrudniamy lekarza rodzinnego, psychiatrę, psychologa oraz fachowy personel wyspecjalizowany w dziedzinie pielęgnacji i fizjoterapii, który troszczy się o zdrowie i dobre samopoczucie mieszkańców.
Zapewniamy:
- całodobową opiekę pielęgniarską,
- kompleksową rehabilitację,
- zajęcia terapeutyczne,
- domowe wyżywienie, w tym dietetyczne,
- opiekę duszpasterską i wiele innych.
Obecnie Dom zatrudnia 48 pracowników